What do you think about “electronic games”? Most people either are not familiar with games or may have some negative images toward it. However, as the growth of technology progresses, especially the Internet, it is no doubt that “esports” has gained its popularity rapidly. Today, let’s learn about “esports”.
「ゲーム」と言ったらどうなイメージがありますか? ほとんどの人は、ゲームにあんまり詳しくないか、それに対して否定的なイメージがあるかもしれません。 しかし、技術の発展、特にインターネットが進歩するにつれて、「esports」が急速に普及していることに間違いありません。 今日は、「esports」に関連することについて学びましょう。
Progress a healthy relationship健全な関係を進展させる
Doubt: 〔~に〕疑惑を抱く; ~を疑う
I doubt what he said.
私は彼が言ったことを疑う。
Beyond (a, all) doubt: 疑いもなく、確かに
Rapidly: 急速に、迅速に
Rapidly aging population: 急速に高齢化する人口
Rapidly advancing technology: 急速に進歩している技術
Rapidly changing conditions: 急速に[目まぐるしく]変化する状況
Rapidly changing economic environment: 急速に変化する経済環境
The history of esports esportsの歴史について
Some people may feel like the esports has come out of nowhere. However, it has origins dating all the way back to the 1970s.
一部の人々は、esportsが急に現れたものと感じるかもしれません。 しかし、それは1970年代までさかのぼります。
In the 1980s, the “Space Invaders Championship” with more than 10,000 players attended has brought competitive gaming into the mainstream.
1980年代には、1万人を超えるプレーヤーが参加した「スペースインベーダーズチャンピオンシップ」が、電子競技を主流にしました。
Mainstream media: 主流メディア
Mainstream culture: 主流文化
Mainstream design: 主流デザイン
For mainstream use: 一般使用向けに
The prevalence of arcade games helps to bring video games into the public’s eye.
アーケードゲームの普及は、ビデオゲームを世間の注目を集めるのに役立ちます。
Bring (something) into the public’s eye: 世間の注目を集める
Before that, video games were really a niche product.
その前は、ビデオゲームは本当にニッチ(隙間)な商品でした。
Niche market: 隙間市場
Niche advertising: 隙間広告
これは市場全体の一部を構成する特定のニーズを持つ規模の小さい市場のことです。
The craze for video games helps it to make their ways onto the television as TV shows in the 1980s.
ビデオゲームへの熱狂は、1980年代で色々なゲーム関連のテレビ番組の立ち上げに対して役立ちます。
But it was the development of the internet that helped video games to really took off in the 1990s.
しかし、1990年代にビデオゲームが本当に発展したのは、インターネットのおかげです。
The economic development really takes off during recent years in the Southeastern Asia areas.
東南アジア地域では近年、経済発展の勢いは本当に半端ないです。
“Ladies and gentlemen, please fasten your seatbelts, we are ready for take off.”
皆様、あなたのシートベルトを締めてください、飛行機の離陸する準備ができています。
About the Media Exposureメディア露出について
One thing that is very essential in the competitive gaming industry is the media.
競争の激しいゲーム業界で非常に重要なのは、メディアです。
Exposure correction: 露光補正
Exposure experiment: 暴露実験
Essential: 絶対不可欠な;本質的な
Health is essential to happiness.
健康は幸福に不可欠です。
Broadcasting companies started to pop up all over the United States during the 1960s.
放送局を運営する会社は1960年代にアメリカ全土に出現しました。
Broadcast (something) live on TV: ~をテレビで生放送する
Broadcast (something) live on the Internet: ~をインターネットで生放送する
Pop up: 突然現れる
Pop up everywhere: あちこちに現れる
TV became the most important technology for information transmission in the 20th century.
テレビは20世紀の情報伝達のための最も重要な技術となりました。
Digital transmission: デジタル伝送
Transmission capacity: 送信能力
Transmission between humans: 人間同士の感染
While more people rely on a tablet or smartphone for information, it also contributes to the development of the streaming media.
より多くの人々が情報取集でタブレットやスマートフォンに頼る一方で、それはストリーミングメディアの発展にも貢献します。
People in this village rely on this road to connect with the outside world.
この村の人々は外の世界と交流するためにこの道に頼っています。
Rely upon oneself: 自分自身に頼る
The streaming media: ストリーミングメディア
Streaming: ストリーミング (配信)
Nowadays, many gamers choose to live-stream while they played. These people are also called streamers.
今日、多くのゲーマーはゲームをしながらライブストリーミングをしています。 これらの人々はストリーマとも呼ばれます。
Streamer: ネットで(ライブ)配信をする人
Famous streamers could earn a lot of money from the number of subscribers they have as well as from sponsorship.
有名なストリーマは抱える登録者(フォロアー)の数とスポンサーから多くのお金を稼ぐことができます。
Subscribe: 加入する; 申込み
Subscription: 購入予約、事前購入申し込み
Sponsorship: スポンサー[後援者]である[になる]こと
Sponsorship money: 後援金
Sponsor: 出資者
However, you need to have personal characteristics and patience to build your audience up.
ただし、視聴者を増やすには、個人の魅力と辛抱強さが必要です。
About the Tournament 試合について
Many online platforms also made online broadcasting of tournaments more popular.
多くのオンラインプラットフォームは、また試合のオンライン放送をよりポピュラーにしました。
Professional players join leagues to play in many official tournaments.
プロ選手たちは大会に出るためリーグに参加します。
Tournament: 試合
Tournament chart: 対戦[組み合わせ]表
Tournament favorite: 大会の優勝候補
Tournament game: トーナメント試合[競技]
Tournament selection: トーナメント選抜
Championship tournament: 優勝戦
Consolation tournament: 敗者復活戦
Elimination tournament: 勝ち抜き戦
Some major tournaments offer a top prize of an amazing number.
いくつかの主要な試合は驚くべき賞金額を提供します。
Prize winner: 受賞者
Competitive gaming has become an exciting spectator sport gradually.
ゲームは徐々にエキサイティングな観戦スポーツになってきました。
About the moral & the legal aspect 道徳的および法律について
However, there are many debates regarding the ethical issues of games.
しかし、ゲームの倫理的問題に関しては多くの議論があります。
Some people believe video games have negative effects on young adults.
一部の人々は、ビデオゲームが若者に悪影響を及ぼすと考えています。
People argue that there is heavy violence involves in video games.
人々は、ビデオゲームには激しい暴力が関係していると主張しています。
They have been debating over this question for an hour.
彼らはこの質問について1時間議論しています。
The issue is under debate
この問題は議論中です
Debate a matter in one’s mind
頭の中で問題を議論する
Moral: 道徳的な 有徳の 教訓
A fable is a short moral story often involve animal characters.
寓話とはしばしば動物が登場する短い教訓物語である。
John is a moral person.
ジョンは道徳的な人です。
Ethical: 倫理学の、道徳上の
Ethical issue: 倫理上の問題
Ethical boundary: 倫理的な境界線
Ethical conduct: 道義的行為
Ethical controversy: 倫理的議論[論争]
Ethics: 倫理
Legal: 法律(上)の
Legal ability: 法律行為能力
Legal abuse of power: 法による権利の乱用
Take legal actions: 法的措置を取る
Legal advice: 法的(な)助言
Legal advisor: 法律顧問
Legal age for drinking: 飲酒の法定年齢
Violence: 暴力、乱暴
Violence against children is not tolerable.
子供に対する暴力は容認できません。
Domestic violence: 家庭内暴力
Violence group: 暴力団
Violent: 暴力的な、乱暴な
今回は今流行のビデオゲームをテーマに書きました。esportsは他の競技に比べ伸び代があり、各国も徐々にesportsの経済効果に気づき、政府からの支援も動き始めました。これからはオリンピックでもesportsの種目があるかもしれません。本当にワクワクしますね! 今回紹介したフレーズはネット関連のものが多いです。今度ネットでその単語を見つけたら、すぐ理解して頂き、役に立てたら嬉しいです。